porslin

när jag tänker efter så har jag nog alltid haft förhoppningen tanken drömmen om att det skall komma någon in i mitt liv och likt en porslinsfigurin i en stor röra av gamla dammiga kantstötta glömda ägodelar lyftas ur. Lyftas ur sin röra och sättas i en samling, ett skåp, en ordning.

Jag har den här drömmen, jag står här med armarna öppna i väntan på att bli upplockad. Men sanningen kommer ikapp kryper ikapp måste accepteras. ingen kommer lyfta mig. ingen kommer ställa mig i ordning. ingen kommer rädda mig. Jag måste reda upp min oordning själv, alltsammans som jag måste ta in den svidande sanningen att min dröm från barnsbenen inte kommer gå i uppfyllelse.

och jag känner att det kanske då är dags att byta röra oordning kaos lite. Det kanske är dags att byta kostym. Man kanske skulle ta sitt pickopack någon annanstans. Fokusera lite. Försöka hitta sin samling hylla ordning själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0