phony

jag tänkte vräka ur mig ikväll. Jag tänkte vräka ur mig det allra sista i mig. Jag tänkte vräka ur mig det allra innersta jag kommer åt inuti mig själv. Jag tänkte vräka ur mig om elden som brinner inom mig starkare än en fackla i vinternatten. Jag tänkte vräka ur mig om hur det brinner, river och blossar i mig. Jag tänkte vräka ur mig om hur hela mitt inre spottar, ryker och fräser som vatten på eld. Men så insåg jag att det var fel plats. Och så påmindes jag om att det är inte sånt jag gör. Så jag brinner inatt, jag brinner upp i natt. Förkolnad. Bränd till aska. Svart av sot. Hostar lungor fulla av sot. Och så möter jag gryningen för ännu en imorgondag. Andandes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0