pärlor och porslin

Regndroppar på fönsterblecket
hör min röst i natt...
viskar stilla sånger
här under jorden andas vi...
hör min röst i natt...

 

Andas bredvid dina läppar
längs din tunga smakar vin
viskar mina sånger
om pärlor och porslin...
här under jorden älskar vi...
hör min röst i natt...

Molnskepp längs himlen
seglar i nattens stjärnmaskin
skriver mina sånger
kysser syster morfin...
här under jorden blöder vi...
hör min röst i natt...

Gå inte härifrån...
staden är aldrig vad du tror
och gatan överlever
alltid dina skor...
här under jorden skrattar vi...
hör min röst i natt...

Månen i en blick av glas
som pärlor och porslin
sjunger mina sånger
älskar syster morfin...
här under jorden lever vi...

Hör min röst inatt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0