nättera'

heyhoppybloggy.

Vad jag stör mig på att spotty är så långsamma med att lägga till ny musik. ärkesämsta är dom nästan ibland. och jag håller på att längta ihjäl mig tills jag tjänar min första miljon och ska investera i spottypermiumy. mitt dygn har förövrigt gått över och blivit helt skevt, det har nått extrema längder nästan snart. eller nej, det har det verkligen inte alls gjort, bara ibland. Jag har hamnat i det beteendet där jag inte vill sova. jag vet inte varför jag känner så heller, kanske är det för att jag inte finner någon nytta med att sova och kanske är det för att jag vill vara i kontroll och inte behöva tappa bort mig i massa drömmar som annars hemsöker mina medvetslösa timmar...
Så vissa nätter är jag vaken fram till att jag ser hur det börjar ljusna utanför, vissa nätter försöker jag ta tag i det hela och låtsas somna, vissa nätter somnar jag och drömmer tills jag vaknar för att jag helt enkelt inte orkar mer, vissa nätter sover jag inte alls. Vissa morgonar vaknar jag tidigt trots att jag bara sovit några timmar, vissa dagar vaknar jag sent mitt fram på dagen. Vissa dagar går jag upp, vissa dagar orkar jag inte ens göra det...
Och mina nätter? Ja, de spenderas ofta väntandes på att någon annan skall visa ett livstecken, någon att dela de ensamma sömnlösa timmarna med. Och jag tittar samhällsprogram, jag läser, jag lyssnar musik, jag går nattliga promenader, jag försöker hitta svar och jag försöker få tiden att gå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0