do you have a bulle?

jag träffade ett cafépro idag. kvinnan hade besökt typ 3 caféer när hon mötte mig och innan vår tid var öven hade två till intagits. Imponerade tycker jag minsann! Men ja, ska man lämna staden göteborg som ibland känns som caféernas huvudstad så ska man väl göra det rejält. Dock har ju Londress om jag inte misstar mig ett svenskt café so called fika typ. Och så har dom en skylt utanför där de reklamerar för "the swedish fika with a bulle" och alla svenskar vallfärdar säkert dit för att "ta del av denna svenskhet som är sååååå rolig" och så blir de fnittriga som alla andra svenskar blir när Svea rike på något sätt uppmärksammas i utlandet. Ja, det ska minsann alltid vara detta ständiga posérande framför skyltar på svenska eller vilken avlägsen koppling till sverige som helst. Svenskar är för roooooliga, alternativt motsatsen...



Vad tror ni det står på skylten?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0