15 Your dreams

Drömmar. Det är komplicerat det där med drömmar. Det finns de drömmar man hade när man var liten och man vet att man aldrig kommer nå, de drömmar om prinsessor och slott. Och sen finns det de drömmar om att man ska få ro för natten så man orkar sig igenom ännu en dag.

Mina drömmar är luddiga, jag drömmer egoistiskt om att det där magiska ska ske och göra allt lite lättare, lite enklare. Drömmar om att jag skall lyftas från denna plats till en helt annan där jag kan börja om på ny kula, inte ny sida utan en helt ny bok.

Sen har jag också drömmar om att jag skall lyckas göra ett intryck, betyda något och vara del i någons välbefinnande. Att jag inte bara går spårlöst på denna jord, utan att jag faktiskt betytt och påverkat någons liv.

Och jag drömmer också om att jag får vakna upp om tio år på en helt annan plats, både fysiskt och psykiskt. Att jag sover lite enklare, drömmer lite roligare och vågar lite mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0