07 Your best friend

Jag har bävat lite för den här frågan idag. Jag har gått och funderat och klurat, försökt börja skriva för att sen sudda ut allt igen. Och när jag ser tillbaka så har jag fortfarande samma fundring. Om jag verkligen bara har en bästa vän? Jag skulle inte säga att jag är en sån som inte har någon bästa vän utan många bra vänner, men att bara ha en, en bästa vän kan jag inte heller kalla mig.

Kanske är det ålder, eller att jag alltid varit en sådan som inte riktigt kan säga att jag har en bästa vän. Jag kan verkligen iallafall inte välja ut en. Lista den. Det skulle vara alldeles helt fel. Och jag skulle börja vrida mig och känna mig inlåst, instängd i något ettikerat. Jag är inte bra på sådant. sådant med ettiketer...

Så för att försöka få någon mening och något avslut på detta, så säger jag som så här.

Jag har de finaste av vänner och även fast jag missköter våran vänskap något så otroligt ibland, har svårt till tusen med vissa saker och tar alldeles för stor plats i vår vänskap så är de fortfarande de bästa. Och jag får vara den jag är, iallafall så mycket jag själv klarar av. Och jag hoppas att de själva vet hur otroligt mycket de betyder och att de verkligen tar åt sig, fastän jag är alldeles för dålig på att säga det till dem rakt ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0