slötittande

en av de värsta nackdelarna med att vara sjuk är tvtittandet. Man kan inte ens kalla det tvtittande nästan, för det är en skam att kalla det tv. Iallafall är jag sån att när jag är sjuk, då kan jag plöja igenom att möjligt som går på tv, det spelar liksom ingen roll vad det är som visas. Jag kan titta på något, somna ett tag, vakna av att det är djursjukhuset. Titta på medans dom vaccinerar lejonungar, somna till, vakna och titta på úttiset. osv osv osv. Ja, ni förstår tanken.
Och då kanske ni tänker som jag, att eftersom jag inte äger någon tv slipper det här problemet, jag måste ju leta upp vad det är jag vill titta på och då väljer jag ju inte att leta upp úttiset.. Och det är sant, för under den här korta sjukdomen har jag tittat på asbra saker, typ dokumentärer om sd, kobra osv. Men problemet med det är att jag inte kan sova till det, det behövs något tråkigt som bara surrar i bakgrunden medans man dåsar till.. Men som tur är så tänker någon på mig! Både svtplay+tv3play har morden i midsommer! Och det mina kära vänner är perfekt. en och en halv timmes dåsing time. Himla fint.

Jag ska nog allt ta och köpa en tv tills nästa sjukdom tror jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0