ljus framtid tydligen



Nej, men fan så bra. Dock en sak som stör mig. Hur kan den arbetslösa mamman vara arbetslös om hon jobbar online? Och inte visste jag att US freakin' A bara delar ut greencards till höger och till vänster. Och är inte bilden på frihetsgudinnan lite missvisande? Först skriver dom ut att man inte ska missa chansen till att leva och jobba i the big US, men sen säger statyn stopp och motar bort en. Borde inte en skylt med budskapet Welcome, Wilchkommen gutentag, mer vara på sin rätta plats?

Ja mitt tänkeri sprider sig även till dålig reklam brevid min filmruta. Men de verkar ju så bra, liksom bra lön och greencard i americana, vad mer kan man önska sig? Typ att bli den 100 000 000 000:de besökaren!!! Och vinna en kryssning till Karibien i fyra veckor. Det hade ju varit fint.

Kommentarer
Postat av: Josefin Mästar-TänkarN numero två, strax efter dig

Okej. Here we go.



För det första. Arbetslösa mamman, jag kan hålla med till viss del, men saken är - hur gärna hade man trånat efter att bli som henne om hon INTE hade en laptop, såg löjligt fånigt lycklig ut och hade ett gulligt litet barn (ungen ser ut som ett troll men vi kan låtsats). DÄRAV laptopen, hon har tjänat stålar, KOMPIS DET GÅR BRA NU, man vill vara som henne!

För det andra. Du irriterade dig på Frihetsgudinnan, right? Hon fick dig att tänka "Oj, hon stoppar mig, varför stoppar hon mig?". Jo. HON VILL DITT BÄSTA! Så hon stoppar dig. Hon gör dig en tjänst, och ger dig din chans. THE chansning till ett nytt grymt liv. Därför stoppar hon dig, för det hade varit snudd på elakt att inte göra det.



Nu ska jag läsa dina två inlägg som låg över dessa, uppifrån och ner var det. PÖSS.

2010-08-04 @ 21:53:43
URL: http://www.metrobloggen.se/josefejn

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0