exemplariskt blogginlägg!

livet som arbetslös kan faktiskt vara mer hektiskt än vad man kan tänka sig ibland. Eller det kanske blir det om man har blogg? Hm,  det enda jag vet är iallfall att jag har flygit runt på stan hela dagen. Började med att sitta två timmar på passkontoret och vänta. Sedan när det väl blir min tur då blir jag utsatt för reklamskämtet. Alltså, visst att det var längesen jag fixade mitt leg och att jag förändrats en hel del sen den bilden togs men att han verkligen inte alls ser att det är jag?!? Så där fick jag stå och svara på massa frågor för att verkligen verifiera att det var jag.

Sen blev det bloggfika men Julia som följdes av blogglunch. Ja, man delar upp det! Vandra på stan, vandra på stan, vandra på stan och sen träffa elin för kaffe, söka jobb. vandra på stan, vandra på stan, fika, vandra på stan och sen äntligen hem med bussen. Fatta busyday! Förstår faktiskt varför "storbloggarna" inte alltid är på humör att ta läsarbilder. Det är inte lätt. En bloggares vardag menar jag då...

Hursom, mitt nya liv går bra, inget socker eller småätandes idag heller och massa massa promenader! Goood one anna!!! Sen har jag även idag insett att jag nte får låta mig bli så nedslagen hela tiden. Jag måste förbättra mitt positiva tänkande, sluta vara så himla cynisk hela tiden. Det för ju verkligen inget gott med sig!

Nej, nu ska jag ut och gå med Antonia som tydligen fått alldels för lite social umgänge de senaste dagarna. Hon är till och med rädd att hon nu hunnit gå och blivit tråkig. Som den fina vän jag är ställer jag självfallet upp och rycker ut!

Precis såhär var det idag! Förutom att det inte var två halvtjocka gubbar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0